dinsdag 20 mei 2014

Its not the end.... it's a new beginning!

Na een korte radiostilte op mijn blog (zo'n open huis en zo'n heldenkamp kosten bergen energie!) deel ik graag mee dat ik helemaal klaar ben voor het allerlaatste Intermijnthema dat over een klein uur van start gaat: het thema beginnen. Want hoewel de Intermijners hun traject bij ons donderdag beĆ«indigen, starten zij daarna met een nieuwe fase van hun leven: de studententijd. 

Deze week staat in het teken van praktische zaken: wat kost mijn studie? Ga ik lid worden van een studentenvereniging? Hoe vind ik een kamer? 
En we nemen afscheid. Afscheid van elkaar en van een bijzondere periode: het tussenjaar. De periode waarin...
de Intermijners ontdekten wat zij wilden en hoe zij dat mogelijk konden maken. (Benieuwd naar de verhalen? We'll keep you posted: binnenkort plaatsen we een serie interviews online!)

Compagnon Annemieke en ik beleven zelf ook weken waarin we enerzijds met het afronden van het eerste traject bezig zijn en anderzijds achter de schermen alweer druk bezig zijn met het volgende traject. Nieuwe deelnemers werven, het programma finetunen, nadenken over volgende stappen van het bedrijf... 

Het afgelopen jaar is een spannend jaar geweest waarin ik met veel nieuwe dingen moest beginnen. Beginnen met het plan dat al zo lang in mijn hoofd zat, beginnen met het schrijven van de thema's, beginnen met netwerken, beginnen met bloggen... noem maar op! 'We zijn allang begonnen maar nu begint het echt' is de fantastische titel van een jeugdboek waar ik de afgelopen tijd regelmatig aan moest denken als ik diep adem haalde en weer met iets nieuws moest starten. Vanochtend zocht ik op waar het boek ook alweer precies over ging. De eerste zin van de samenvatting die ik las was:

Pieke heeft een fantastisch idee. Ze heeft steeds meer mensen nodig om haar idee werkelijkheid te laten worden... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten