woensdag 2 april 2014

Meet me @ the gym


‘Commandoooooo…… liggen!’ Ik duik naar de grond. De steentjes van het pad tussen park Lepelenburg en de Utrechtse schouwburg krassen in mijn handen. Nog voor mijn buik de grond geraakt heeft, klinkt het volgende commando: ‘tijgeren!’. Nee, ik ben geen langgekoesterde militaire ambities aan het waarmaken...
dit is mijn wekelijkse uurtje bootcamp.

Hoewel gym vroeger ab-so-luut geen favoriet vak van mij was (ik herinner me vooral hoe ik samen met mijn vriendinnen tijdens de vijfkilometerloop zo snel mogelijk rechtsomkeert maakte en via het winkelcentrum terug naar naar school liep) ben ik sport op latere leeftijd toch gaan waarderen. Een uurtje wielrennen, een rondje hardlopen of een fijne bootcamp op zondagochtend: mijn lijf is fit en mijn hoofd is leeg.
Nu ik ‘ondernemer’ ben (klinkt goed he!) realiseer ik me nog meer dat het belangrijk is dat ik fit ben. Mijn begeleiding...
is het product dat ik verkoop, dus in zekere zin verkoop ik mezelf. Bovendien is er geen baas die ik kan bellen als ik ziek ben. Dus: regelmatig sporten, braaf vitaminepillen slikken, op tijd naar bed en natuurlijk een rosétje op zijn tijd… that’s my life (voor nu dan…).


Compagnon Annemieke is sportdocent en een groot voorstander van meer bewegen op school. (Ze geeft absoluut leukere sportlessen dan die beruchte vijfkilometerloop op mijn school en ze zou ons aan onze haren dat winkelcentrum uitgetrokken hebben.) Er zijn veel onderzoeken  die aantonen dat lichaamsbeweging zorgt voor betere leerprestaties. Na het sporten kun je je beter concentreren en bewegen heeft een positieve invloed op fysieke ontwikkeling en zelfontplooiing. Daarnaast helpen sport en spel bij het aanleren van vaardigheden.


Logisch dus dat we bij Intermijn ook actief zijn. Een middag klimmen is sportief én geeft inzicht in grenzen verleggen en doelen stellen. En tijdens een fikse strandwandeling blijk je goede reflectiegesprekken te kunnen voeren. Hebben we niet zelf bedacht: de 19e eeuwse filosoof Henry David Thoreau zei het al: ‘op het moment dat mijn benen in beweging komen, komen mijn gedachten op gang'. Dus: naar buiten jij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten