maandag 28 april 2014

Wie ben jij?


Hey, work a Loth’ hoor ik opeens naast me als ik door de gangen van de Marnix Academie loop. ‘Aha’ denk ik, ‘die collega leest mijn blog dus ook’. Eind februari schreef ik mijn eerste stukje en inmiddels zijn we ruim drie maanden en meer dan 2000 pageviews verder. Ik deelde mijn ambities, twijfels, dromen en mijn ervaringen als ondernemer.

‘Bloggen is de spannendste schrijfrevolutie sinds de boekdrukkunst’ schrijft Ernst-Jan Pfauth in zijn boek Gij zult bloggen. ‘Met een blog creëer je een eigen publicatie voor een eigen publiek. Je bent hoofdredacteur, uitgever, marketeer en vormgever in één’. Ha, nooit gedacht dat ik...
deze beroepen na het verlaten van de school voor journalistiek toch nog op mijn cv kan zetten.

Maar waarom blog ik eigenlijk?

DELEN (ja, mèt hoofdletters) vind ik belangrijk. Zo ging ik ooit drie keer naar dezelfde theatervoorstelling. Niet omdat ik hem per se drie keer wilde zien, maar omdat ik de ervaring heel graag met drie verschillende mensen wilde delen.  Dat ik met deze blog ervaringen uit mijn werkende leven met de buitenwereld kan delen, vind ik super tof.

Inspiratie' daar ben ik voortdurend mee bezig. Of het nu gaat om vakkennis, mode, nieuwe restaurants, mooie boeken, interessante documentaires of perfecte vakantiebestemmingen: tell me all about it! Andersom probeer ik jou met dit blog aan het denken te zetten, een goed gevoel te bezorgen, tot actie aan te zetten, je te laten verbazen of aan het lachen te maken.

Schrijven is voor mij ook een manier om mijn gedachten te ordenen. Het bijhouden van een blog zorgt ervoor dat ik reflecteer op de dingen die ik doe. Al schrijvende ontdek ik verbanden en kom ik tot nieuwe inzichten. Het is voor mij steeds weer een fijne uitdaging die mijn hersens laat kraken.

Mijn blogs werd geliked op Facebook, interessant gevonden op LinkedIn en als favoriet gemarkeerd op Twitter. Thanks daarvoor! Nu wil ik wel eens iets van jou weten! Wie ben je? Waarom lees je mijn blog? Waarover zou je meer willen lezen? En wil je iets met mij delen? Laat me het me weten via mail, Facebook, Linkedin, Twitter of gewoon live :). Wie ben jij?




1 opmerking:

  1. Wat een leuk stukje. Het eerste stukje op je blog dat ik lees en dat smaakt naar meer.
    Ik ben Deborah en schrijf omdat ik het erg leuk vind mijn ervaringen en belevenissen de delen met andere. Hopelijk op een herkenbare manier. Nog leuker is het om daar reacties op te krijgen. Dat vervolgens aanzet om nog meer te schrijven.
    Door mijn blog te lezen wordt wel duidelijk wie ik ben en wat ik allemaal doe.

    BeantwoordenVerwijderen